Listing 1 - 10 of 212 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden uiteenlopende gevallen behandeld waarin gebruikers van het Nederlands zouden kunnen twijfelen over de manier waarop iets moet worden geschreven of gezegd. (Bron: covertekst)
485.1 --- Nederlands-normen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- -#A9203A --- 070134.jpg --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Dutch language --- Dictionaries. --- Nederlandse taal --- Algemene taalbeheersing --- Woordenboeken. --- #A9203A --- Dictionaries --- Dutch language - Dictionaries.
Choose an application
Choose an application
Didactics of Dutch --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Dutch language --- Nederlands: groepstalen --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal. --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages
Choose an application
Choose an application
Lexicology. Semantics --- Dutch language --- linguïstiek --- Nederlandse taal --- Lexicography. --- lexicografie. --- Lexicography --- -801.3=393 --- Lexicologie: Nederlandse taal --- Nederlands: woordenboeken: bespreking --- Woordenboeken: Nederlandse taal --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- lexicografie --- Lexicografie. --- 801.3=393 --- Lexicology --- Dutch language - Lexicography
Choose an application
Leg je in het schoolvak Nederlands de focus op inhoud, wat leerlingen moeten kennen, of juist op vaardigheden, wat ze moeten kunnen? Deze discussie komt in het denken over het schoolvak voortdurend terug. In Vaardig met vakinhoud: Handboek vakdidactiek Nederlands nemen de samenstellers een doelbewuste positie in: er wordt nadrukkelijk meer aandacht gegeven aan de inhoudelijke kant van het vak, zoals letterkunde en taalkunde, zonder daarbij de dimensie van vaardigheden, zoals begrijpend lezen, schrijven en spreken, tekort te willen doen.Docenten die met dit boek worden opgeleid, leren schakelen tussen inhoud en vaardigheden in het schoolvak Nederlands en krijgen bruikbare didactische handvatten om interessante en betekenisvolle lessen te geven.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel gaat over algemene ontwikkelingen in de samenleving waarvan (aankomende) docenten Nederlands op de hoogte moeten zijn om hun vak goed uit te oefenen. Hoe ga je om met de verschillende taalachtergronden van je leerlingen, hoe zet je digitale tools verantwoord in? Onderwijskundige thema?s als burgerschap, leesmotivatie en toetsing komen in dit deel ook aan de orde.De drie andere delen gaan over communicatieve taalvaardigheid, taalonderwijs en literatuuronderwijs. Aan het einde van elk hoofdstuk staan reflectieve opdrachten en aanvullende leestips. Ook is er een website met concrete stage-opdrachten die je meteen in de praktijk kunt brengen.Vaardig met vakinhoud is bedoeld voor studenten van de eerste- en tweedegraadslerarenopleiding Nederlands. Het boek is ook interessant voor de docent die al voor de klas staat.https://www.coutinho.nl/nl/vaardig-met-vakinhoud-9789046908792
Nederlands --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- Nederlandse taal --- Onderwijskunde --- Leesmotivatie --- Taalvaardigheid --- Communicatief taalonderwijs --- Taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Burgerschap --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
Dutch language --- Nederlands --- Dictionaries --- E110292.jpg --- Nederlandse taal ; woordenboeken --- Dutch language - Dictionaries
Choose an application
Didactics of Dutch --- Grammar --- Nederlands: grammatica andertaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- grammatica --- grammatica. --- Grammatica.
Choose an application
Linguistique --- Taalkunde --- Nederlandse taal --- fonetiek --- fonologie --- fonetiek. --- fonologie. --- Fonetiek. --- Fonologie. --- Fonetiek --- Fonologie --- Academic collection
Choose an application
E110233.jpg --- Franse taal ; woordenboeken --- Franse taal --- Nederlandse taal --- woordenboeken --- woordenboeken.
Listing 1 - 10 of 212 | << page >> |
Sort by
|